Kategoriler

Zeka, sura ve şamanlar tarafından tercih edilen eğitime göre çok yönlü bir efsundur. Şamanlarda artılar ve saldırı becerilerinin yükseltilmesinde, karabüyülerde karanlık koruma gibi savunma becerileri yanında diğer tüm saldırı becerilerininin yükseltilmesinde, büyülü silahlarda da tüm saldırı becerilerinin yanında büyülü keskinlik ve büyülü zırh becerilerinin etkilerini yükseltmede kullanılır.

NOT: Büyülü silah suraların dehşet becerisi zeka veya herhangi bir efsun ile yükseltilemez. Sadece becerinin m veya g değeri yükseltilerek ilerletme yapılabilir.

Tüm efsunların işlevlerini öğrenmek için tıklayın
Bu efsunun hangi itemlere geldiğini öğrenmek için tıklayın


Bir önceki yazımız olan 7-24 Otomatik Kasma Programı (Win 7/ Win XP) başlıklı makalemizde çar kasma botu, Cixcocuk97 çar kasma botu ve Cixcocuk97 çar kasma programı hakkında bilgiler verilmektedir.

Etiketler: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Yorumlar

  1. Görkem dedi ki:

    Zeka efsunu ninjaların işine yarıyor mu?
    Bir serverda adam yarıyor demişti de

    • metin2sozluk dedi ki:

      Hayır. Zeka efsunu iyileştirmeci şaman, ejdeha gücü şaman ve karabüyü sura karakterlerinin becerilerine etki eder. Her karaktere zeka eklemek büyü savunmasına küçük miktarda bir katkı sağlar. Ancak çeviklik veya güç efsunlarının bir ninjaya sağlacakları ile kıyaslanamaz.

      • emirhan dedi ki:

        aslında zeka ninjanın işine çok yarar ben 3yıldır ninja oynuyorum ve zeka efsununu getirdikten sonra güçlü olmaya başladım.zeka hem büyü hasarını hemde büyü savunmasını artırır.

        • metin2sozluk dedi ki:

          Son cümleniz kesinlikle doğru ancak ninja becerileri büyü hasarı değil saldırı hasarı değeri üzerinden hesaplanır. Bu nedenle ne doğrudan zeka ne de büyü hasarı becerilerde bir artışa neden olmaz.

          Tabi önemli bir ayrıntı var sadece bıçakçı konusunda; Zehirli Bulut becerisi istisnadır. Çünkü tüm ninja becerileri fiziksel iken Zehirli Bulut büyülü saldırı hasarı değerinden hesaplanır. Ancak büyülü saldırı değerinden artışa uğrasa da hesaba alınan statüsü yine Çevikliktir. Yani çevikliği veya gücü terk edip zeka getirmek hiçbir şekilde karaktere bir ivme kazandırmayacağı gibi düz vuruş ve diğer becerilerimizi de zayıflattığı için boş bir iş olacaktır.

  2. Görkem dedi ki:

    Teşekkürler sağolun :)

  3. özhan dedi ki:

    savaşçının bir büyülü silahı yatırma ihtimali hiç mi yok? büyülü silah hep alıyor :S

    • metin2sozluk dedi ki:

      Büyülü silahlar bedenseller karşısında bir üstünlüğe sahip; BÜYÜ ÇÖZME. Hava kılıcı ve öfkesi/güçlü bedeni kapanmış bir savaşçı büyük ölçüde yeniktir. Büyü çözmeden kurtulmanın da bir yolu olmadığına göre 1e1 dövüşlerde bir büyülü silahı yenmek bir savaşçı için kolay değildir. Ama imkansız da değildir tabi ki, biraz şans ve iyi efsunlar gerektirir.

  4. metehan dedi ki:

    admin karabüyü bir surayı kesmek için (havacı ile) silaha çeviklik yerine zeka getirirsek büyü savunmamız artar +24 büyü savunması değerli değilmi sonuçta çeviklik savuşturmaya yarıyor vuruş gücüde fzla etki etmiyor ama sadece suraya özel bir silahta der karakterlere kullanmayacağım işe yararmı sence mesela yarı güç delici zeka canlılık

    • metin2sozluk dedi ki:

      Bu ulaşmak istediğimiz amaca yönelik mantıklı bir seçim gibi duruyor ama büyü savunmasını yükseltmek için yaptığımız bu hareket çeviklik ve güçten olmamıza neden olacağından, 1-2k daha az hasar almak için rakibe düşük hasarlar vereceğiz.

      Yani sonuç olarak bu seçim ile hiçbir ilerlerme kaydedemeyeceğimiz gibi rakibi gıdıklayacak zararlar vereceğimizden onu yenme şansımız hepten yok olur.

      • metehan dedi ki:

        peki yha yarı zeka güç çeviklik delici efsunları ile hem çeviklği kruruz hemde büyü savunmamız artar sonuç olarak hem savunma hem saldırı bakımından dengeli olur

        • metin2sozluk dedi ki:

          Denenebilir. Ancak yine de zeka ile gelen etkinin gözle görülür bir miktarda olmayacağını sanmıyorum.

          Eğer zeka, güç veya çevikliğe tercih edilince daha iyi sonuçlar verseydi 9 senedir resmi server forumlarında birisi de çıkıp “bedenseller zekayı 90lasın, çok iyi sonuç veriyor” derdi diye düşünüyorum. Ama daha önce deneyip sonuçları karşılaştırmadığım için kesin konuşamıyorum.

  5. metehan dedi ki:

    peki yarı güç delici kritik li bi silahta 5. çeviklikmi yoksa büyü hızımı tercih edersin suralara karşı bi silahta

    • metin2sozluk dedi ki:

      Karabüyü suralara karşı beceriden çok düz vuruş ağırlıklı dövüşmek gerektiğinden “büyü hızı” efsunundan çok düz vuruşlarımızı arttıracak bir efsun olan çeviklik daha ağır basıyor. Çeviklik düz vuruşun yanında zaten becerilerimize de ufaktan bir katkı sağlayacaktır.

  6. sefa dedi ki:

    büyülü silah suraya zeka yerine güç getirsek nasıl olur

    • metin2sozluk dedi ki:

      Zeka ile güç birbirinin yerine değil birbiriyle beraber kullanılması gereken etkilerdir. Birbirlerinin üzerine eklenirler. Eğer ikisinden birisinin tercih edilmesi zorunlu ise zeka seçilmelidir. Çünkü büyülü silah suralar tıpkı diğer eğitim karabüyüler gibi zeka temeli üzerine kurulmuştur.

  7. Ali dedi ki:

    Zeka sawaşcıalr için önemli bir efsunmu yoksa deilmi cünkü bednesel sawaşcı efsunalrınıza baktımda zeka yazıyor

  8. rıdvan dedi ki:

    32 binli swde tam tersi olabiliyor zeka bütün karakterler için çok büyük önem arz ediyor.Yaşam enerjisi normalde 15 oranında 600k hp verir.Ama 32 binli bir swde 1,3 milyon hp verir.Bu tipe serverlarda sizce zeka önemli midir.1 zeka 30,000 büyü savunması demektir.Yaşam enerjisi ise 10.000 büyü savunması demektir.Sizce yapılmalı mıdır zeka efsunu ?

    • metin2sozluk dedi ki:

      Daha önce de bu tarz pvplerle ilgilenmediğimi açıklamıştım. Bu nedenle bu konuda fazla bir fikrim yok. Ancak sizin de söylediğiniz gibi eğer 32bin yaşamın bize vereceği 1,3 milyon HP gerçek anlamıyla işlev görecekse gerçekten oldukça yüksek bir miktar ve zekanın vereceği 30bin büyü savunması yerine tercih edilebilir.

      Yanlız tekrar etmek istiyorum, bu oranların olduğu pvplerde hiçbirşeyin düzgün hesaplanamayacağına inanıyorum. Eğer üzerimizde 32bin bloklama varsa hiç düz vuruş isabet etmeyecek mi veya 32bin yansıtma varsa rakip düz vuruşunun kat-be-kat üstü bir hasar alıp ölecek mi?

      • rıdvan dedi ki:

        Aynn öyle bende öyle oldu adama düz vurdum öldüm

        • metin2sozluk dedi ki:

          Mantıktan yola çıkarak böyle bir şey söylemiştim. Eğer yine mantığıma güvenerek birşey daha söylemem gerekirse bu tür pvplerde HP ile beceriler arası bir dengesizlik oluşması gerekir.

          Çünkü beceriler STR, DEX, INT hatta bir kısmı VIT statülerinin tamamı ile çok büyük değerlerde güçlenirken HP’miz sadece VIT ve doğrudan Max HP efsunları ile güçlendirilecektir.

          Sorun şurada oluşuyor. Basitçe anlatmak gerikirse;
          1 VIT = 40 HP artışı olduğu kesin ve sabittir.
          Ancak beceriler
          (20 * (STR+DEX)) + (2.1 * ATK) + (3 * (lev*k))… gibi birçok değişkene bağlı olarak artış gösterir.

          Yani 32bin de eklense 1 de eklense yaşam enerjisi her statü için +40 hp ekler. STR ve diğer becerilere etki edenlerde ise durum farklıdır.
          Her STR değeri bir önceki değer için eklediğinden daha büyük hasar ekleyecektir. Çünkü STR’ye verdiğimiz her puan birden çok değişkene etki edecek ve bu nedenle toplam hasarımız daima polinomsal bir artış gösterecektir.

          Diğer değişkenleri sabit tutarak şöyle bir gösterim yapabiliriz. (DEX ve STR 90, HP’miz 21000, saldırı değerimiz 2000, level 99 ve beceri seviyesi 3 kabul edilecektir.)

          — Başlangıçta X becerisinin gücü ve karakterimizin HP’si;
          HP = 21000
          Xbecerisi = (20 * (STR+DEX)) + (2.1 * ATK) + (3 * (lev*k))
          = (20 * (90+90)) + (2.1 * 2000) + (3 * (99*3))
          = 3.600 + 4.200 + 891
          = 8691 olur.
          Yani karakterimizin X becerisinin hasarı, bizim (veya rakibin) canımızın yarısından çok daha az bir değerde olur.

          — Şimdi 12 statünün durumda yaptığı değişikliği görelim.
          +12 VIT -> (40HP * 12) + 15000
          = 15480HP

          +12 DEX ve +12 STR ->
          Xbecerisi = (12 * (STR+DEX)) + (2.1 * ATK) + (3 * (lev*k))
          = (20 * (102+102)) + (2.1 * 2030) + (3 * (9*3))
          = 4.080 + 4.263 + 891
          = 9234

          Yani bu basit örnekte görebileceği üzere HP’miz 12 statü ile 480 artırılabilirken beceri hasarı değerimiz 543 kadar arttırılabilir. Eğer her nesnemizde DEX ve STR kuşanmış olsak bile arada oluşacak HP – DEX&STR farkını Max HP efsunu ile kapatabiliriz.
          Tabi bu ancak TR tipi veya onun bir üstü PVP tipi efsunlarda geçerli.

          — Eğer biz bu efsun değerlerini 32767 olarak değiştirirsek:

          + 32767 * 2 VIT
          = (40HP * (32767 * 2)) + 15000
          = 2.636.360 HP

          +32767 * 2 DEX ve STR ->
          Xbecerisi = (12 * ([32767 * 2]+[32767 * 2])) + (2.1 * ATK) + (3 * (lev*k))
          = (20 * (102+102)) + (2.1 * 165.835) + (3 * (9*3))
          = 2.621.360 + 348.254 + 891
          = 2.970.505

          Hesaptan da açıkça görülebileceği üzere ilk ve ikinci durumda karakterin canının yarısına bile erişemeyen beceri hasarımız, 32bin efsun ile HPmize ~333bin fark atmış ve karakterin tek beceride ölmesine neden olmuştur. Aradaki 333binlik farkı kapatmak için serverdaki VIT ve Max HP yetersiz olduğu için de oyun amaçsızlaşmış ve ilk vuranın kazandığı hal almıştır.

          NOT: Yukarıda yer alan hesapların tamamı hayal ürünüdür. Hiçbir becerinin hasarı tam olarak bu fonksiyon ile hesaplanmaz, ancak sonuç benzer olmalıdır.

  9. rıdvan dedi ki:

    Aslında söyledikleriniz çok doğru size katılıyorum.Ama yinede çok az hasar yememek şartıyla bir dizilim sağlanabilir.Bu çok zor değil.32 binli
    ise bundada bir yöntem vardır.Önemli olan yöntemi açığa çıkarmaktır.Hiç kuşkusuz her şeyin bir mantığı bir idolisi vardır.En azından az hasar yemek şartıyla.32 binli swlerde yaşam enerjisi oldukça önemlidir.Büyü savunması ve hp verir.Zeka da büyü savunması verir.Acaba yaşam enerjisi ve zeka birlikte kullanılmalımıdır her karakter için.Oldukça yüksek bir büyü savunması verecektir.Bunun yanında büyüye karşı dayanıklılık efsunu ile c tuşuna bastığımızda sağ al köşedeki büyü savunması aynı mıdır?İkiside aynı görevimi görecektir.Yorumlarınızı bekliyorum….
    Saygılarımla…..

    • metin2sozluk dedi ki:

      Büyüye karşı dayanıklılık bir oran olarak gelirken C penceresinde görünen büyü savunması bir değerdir. Bu nedenle direk aynı şey olduklarını söylemek doğru olmaz ancak sonuç olarak aynı işin birer ölçüleridir.

      Diğer yorumlarınıza kısmen katılıyorum. Elbette her işin birden fazla düşünsel çıkar yolu vardır ve bunlara üzerinde araştırmalar ve denemeler yaparak ulaşabilir. Ancak konu 32bin efsunlu pvp ise burda benim şevkim kırılıyor yani olmaması gereken miktardaki efsunlarda doğru ya da yanlışı kim ve ne için bulmaya gerek duyayım ki. Bu durum yanlızca oyuncuların büyük çoğunluğunun normal efsunlu pvpleri tercih etmesinden kaynaklı değil, oyun mekaniğinin 32bin efsunu yeterince düzgün desteklememesinden de kaynaklı.

      Bu nedenle 32bin efsunlu pvpler hakkında daha fazla kafa yormanın bizi her zaman geçerli olacak bir doğruya ulaştıramayacağını düşünüyorum çünkü bu tarz pvplerde oyun tam anlamıyla düzgün işlemiyor.

      İyi oyunlar.

  10. mert dedi ki:

    sizce büyülü silahmı, karabüyümü.

    • metin2sozluk dedi ki:

      Ben oynadığım oyunlarda büyülü silahı daha sık tercih ediyorum. Ama herşeyiyle eşit bir oyunda karabüyülerin daha avantajlı olduğunun farkındayım.

      Serverda seviye kasma, item yapma, yang toplama, metin kesme gibi şeyler gerekli değilse bu durumda büyülü silah yaratıklara ve metinlere karşı olan avantajını kullanamıyor. Yani daha kolay kasma ve daha kolay item yapma benim büyülü silahı tercih etme nedenimin başında geliyor.

      Ama artık günümüzdeki pvplerin %90’ında eğitim sıfırlama ve perfect NPC’si olduğu için cevabımı perfect NPC’li pvplere göre değiştirirsem karabüyü derim.

      Çünküsü de açık. Az hasar alıyor; lonca savaşı ve şehir basmalarda en son yatan karakter oluyor. Elbette -özellikle lonca savaşlarında- büyülü silah kalabalık ortamlardaki bedensel ve ejderha gücü şaman gibi karakterlerin becerilerini kapatma anlamında çok büyük önem kazanıyor. Ama böyle organize bir oyun anlayışı da basit pvplerde pek gelişmediği için 1e1 dövüş yapacaksam macera aramadan karabüyü seçerim.

      İyi oyunlar.

Yazıya Yorum Yazın

Not: Yazdığınız yorumlar bizim için gerçekten çok değerli. Yazdığınız yorumlarla bu yazıya katkıda bulunabilir ve aklınıza takılan konularda soru sorabilirsiniz.



Son Yazılan Yazılar