Kategoriler

Bugün site üzerinden gelen yorumlara yanıt verirken sık sık karşılaştığım bir soru hakkında bir yazı yazacağım. Böylece “kritik vuruş ne işe yarar, %100 kritik vuruş var neden her vuruş kritik gelmiyor, metin2de en yüksek kritik vuruş şansı kaçtır, %100den fazla kritik olur mu, %15 kritik önemli bir efsun mu” tarz sorulara tek bir başlıkta yetkin bir yanıt vermiş olacağım.

İlk olarak kişilerin aklını en çok kurcalayan noktaya değineyim. %100 kritik şansımız olduğu zaman her vuruşumuz neden kritik gelmiyor?

Metin2de üzerimizdeki kritik vuruş şansı skaler olarak yani 15 kritik + 15 kritik + 15 kritik = %45 kritik şeklinde doğrudan toplama ile hesaplanmaz. Üzerimizdeki +%X kritik vuruş efsunlu nesnenin bize GERÇEKTEN % kaç kritik vuruş şansı vereceği X değerine bağlı olduğu kadar zaten üzerimizde takılı halde bulunan kritik vuruş efsunlu nesnelerin değerlerinden de etkilenir. (Eğer paragrafı baştan okuma isteği geldi ise merak etmeyin, örnekle birlikte çok güzel şekilde anlayacaksınız.)

Asıl kritiğin hesap şekli saf matematik kokan “Karar Ağacı Öğrenmesi” yöntemi ile hesaplanır. Bu yöntem istatistik, programlama, robotik gibi alanlarda falan falan… Merak edenler için konunun sonuna birkaç bağlantı[1][2] koyacağım, meraklıları oradan konuya derinlemesine girebilir.

Neden koydum ben de bilmiyorum, şaman kritikle eşleşmiş bir karakter heralde ondanAncak biz oyunumuza dönelim. HödöMT2’deki karakterimin üzerinde gerçekten % kaç kritik olduğunu nasıl hesaplayabilirim?

Örnekten önce hesap yöntemini kısaca göstereyim;
100 – GK = GKf
Nk x GKf / 100 = GK

GK: Üzerimizdeki gerçek kritik vuruş değeri, sayım işlemi başında 0 kabul edilir.
GKf: Gerçek kritik vuruş değerinin 100’den farkı, limit oluşturur.
Nk: Nesnenin kritik değeri, hesap işlemine dahil edilen nesnenin üzerinde yazan kritik vuruş değeridir.

Metin2 oyununda kritik vuruş silah, ayakkabı ve kolyeye gelmektedir. Bu örnekte bu 3 nesneye de kritik getireceğiz ve üzerimize en yüksek kritiğe ulaşmak için giyebileceğimiz ve etkilenebileceğimiz nesneleri hesaba dahil edeceğiz.

Başlayalım.

Üzerimizde hiç kritik yokken sırası ile +%15 kritik vuruşlu 3 nesnemizi(silah, ayakkabı, kolye) giyiyoruz.

1) İlk eşya doğrudan kritik değerine eklenir. Üzerimizde %15 gerçek kritik var.

2) İkinci +%15 kritikli nesneyi giyiyoruz.
100 – 15 = 85
15 x 85 / 100 = +%12,75
— Yani %15 değerli nesnenin gerçek kritik değeri üzerimizde zaten %15 kritik olduğu için %2,25 azalarak %12,75’ye düştü.

Toplam kritik= +%30
Gerçek kritik= +%27,75 (15 + 12,75)

3) Üçünçü +%15 kritikli nesneyi de giyiyoruz.
100 – 27,75 = 72,25
15 x 72,25 / 100 = +%10,8375
— Az önce %15 kritik ~%13’e gerilerken bu sefer ~%11’e geriledi. Görüldüğü üzere üzerimizdeki kritik arttıkça yeni giydiğimiz kritikli nesneler etkisini daha az gösteriyor.

Toplam kritik= +%45
Gerçek kritik= +%38,5875 (27,75 + 10,8375)

4) Sıradan bir seçim yaptık ve cennetin gözü bilezik kullanıyoruz. (+9 Cennetin Gözü Bilezik +%10 kritik vuruş verir)
100 – 38,5875 = 61,4125
10 x 61,4125 / 100 = +%6,14125
— %10 gerçek değer olarak %6’ya düştü, yanlızca giyilebilir eşyalar bittiğinde bile düşüş gözle görülür hale geldi…

Toplam kritik= +%55
Gerçek kritik= +%44,72875 (38,5875 + 6,14125)

5) +%20 kritik vuruş şansı veren şebnem suyumuz var, ne şans ama…
100 – 44,72875 = 55,27125
20 x 55,27125 / 100 = +%11,05425
— Düşüş neredeyse yarıya yaklaştı birkaç tane daha nesne kaldı.

Toplam kritik= +%75
Gerçek kritik= +%55,783 (44,72875 + 11,05425)

6) Hemen her pvpde bulunan kritik vuruş nesnesinin de hesaba katılması gerekir. Bazı pvplerde üzerinde değeri yazmasa da %20 olduğu bilinir, hemen hesaplayalım.
100 – 55,783 = 44,217
20 x 44,217 / 100 = +%8,8434
— Kritik nesnesi biz %20 kritik vermesini beklerken ~%9 kritik vererek bizi hayal kırıklığına uğrattı.

Toplam kritik= +%95
Gerçek kritik= +%64,6264 (55,783 + 8,8434)

7) Kritik taşını sona bıraktım böylece yukarıdaki sayım ile birebir nesne kullananların kritiği hesaplanmış oldu, ~%65. Şimdi çoğu oyuncunun 3 karakter taşı eklediği için sona attığım Öldürücü Darbe Taşı+5’i katarak çoğu pvp için en yüksek gerçek kritik vuruş şansını hesaplamayı bitiyorum.
100 – 64,6264 = 35,3736
15 x 35,3736 / 100 = +%5,30604

Toplam kritik= +%110
Gerçek kritik= +%69,93244 (64,6264 + 5,30604)

Görüldüğü üzere gerçek kritik vuruş şansı ile üzerimizdeki kritik vuruş şanslarının toplamı arasında yüksek farklar olabilir. Bu örnek ile de hesapladığımız gibi 100’ün üzerinde kritik vuruş mümkün olmadığı gibi 100 değeri kritik için bir limittir ne kadar yaklaşılırsa yaklaşılsın geçilemez.

Metin2Sözlüğünüz…

Bağlantılar:
Karar Ağacı Öğrenmesi, Vikipedi: [1] Tıklayınız (Yabancı kaynak)
Karar Ağacı Öğrenmesi, bilgisayarkavramlari.com: [2] Tıklayınız (Türkçe kaynak)

Bir önceki yazımız olan Metin2 Beta Tanıtımı - Metin2'ye Yeni Neler Geliyor? başlıklı makalemizde metin2 beta, metin2 beta giriş ve metin2 beta köyleri hakkında bilgiler verilmektedir.


Yorumlar

  1. kemal dedi ki:

    kardeşim takı takmadan önce direk ++ ile başlasak sonra takıları taksak daha yüksek bi krtik elde edermiyiz?

  2. emre dedi ki:

    benim kafama bir şey takıldı ben bir yerde bir şey okumuştum gerçek kritik vuruş şansınız % kaç olursa olsun beceriler üzerindeki kritik vuruş şansı %33 olabiliyormuş yani %100 gerçek kritik vuruş şansınız olsa bile bu oran beceriler üzerinde %33 diye geçiyormuş bu bilgi doğru mu?

  3. burak dedi ki:

    Yani bu açıklamardan sonra çıkarılacak sonuç;

    Ne kadar kritik şans’lı nesne giyilirse gerçek kritik şansı o kadar düşüyor mu?

    Eğer öyle ise oyunda kullandığımız efsunlar kritikli olmasa daha yüksek oranda mı kritik vuracağız? başka bir deyişle eğer her giydiğimiz kritik şans lı nesne gerçek kritik oranımızı düşürüyor ise sadece 1 tane kritik şanslı nesne giyelim daha faydalı olur.

    • Okur dedi ki:

      Burak birader sen ne içtin de bu yazıyı okudun. Sen iyisi baştan oku

    • onur dedi ki:

      Senin okudun mektebi seveyim ben burak kardesim :D

      Kardesim bak simdi sen giydiğin her bir kritik veren item basına azalan oranda kritik kazanıyorsun. 100 e ulaşamayacak sekilde artıyor. Adam daha nasıl anlatsın ya cok harika örnekler koymus,adam gibi okumadan yorum yapmayın.

  4. osman dedi ki:

    iyide admin senin dediğine göre mesela saltanat mt2 de 0 kritik yazıyoken silahı bi takıyon 120 kritik oluyo(20 kritik kendi özelliği silahın bide %100 kritik taşı var)

    O halde

    100-120= -20

    -20 x 120= -2400

    -2400 / 100 = -24

    yani ben sadece 120 kritikli kılıç takınca kritik vuruş şansım -24 mü olcak yani 0 dan bile aşağıda imkansızın imkansızı olması lazım ama arada bi skil vuruşum kritik giriyo ? ve sadece kılıç takılıyken 120 kritik ve 0 delici var ama ne hikmetse slota veya boss veya metin vurunca 1 kere bile miss yazdığını görmedim hep sabit 200k vuruyo metne bi kere bile miss yazmadı halbuki %0 delici ve %120 kritik yazıyo bonus listesi sayfasında nası oluyo bu iş bi açıklarmısın

  5. tekin dniç dedi ki:

    beyler bakın eğer arkadaşın dediği yaklaşık olarak doğru ama eksikler var şöyle ki, eğer arkaşın dediği gibiyse ilk önce çok kritikli itemleri takarsanız sonra az krtik veren itemleri takarsanız gerçek kritik oranınız artar.
    arkadaşın dediği işlemin fonksiyonu şu f(x)=(100*x)/(100-x)
    eğer google’a bunu yazarsanız gerçek bir grafik çıkar karşınıza x ekseni gerçek kritik değerini y ekseni oyunda yazan değeri size verir.

    aynı hesaplama karanlık korumanın gerçek koruması için de geçeri, çeviklikle birlikte gelen savuşturmanın (hani kimsenin ne olduğunu bilmediği) hesaplanmasında da aynı fonksiyondan bulduğunuz gerçek değeri 0,6 ile çarpın savuşturmanızı hesaplarsınız oyundaki bütün ileri şans ve hasar azalımı bu formülle hesaplanıyor.

    bilinçli metin2 oyuncusu böyle olur .d

  6. mert dedi ki:

    kritik vuruş hiç dizmesek dahamı iyi acaba benim aklıma böyle bi yöntem geldi bunu bi acıklama imkanın varmı bir arkadaş bizim kritikle işimiz yok biziim işimiz deliciyle filan diyordu aydınlat bizi hocam

  7. süleyman dedi ki:

    Bunların bir kısmı doğru.
    Şöyle açıklıyım.
    eğer 15 oranla başladıgında ustune ekleyeceksen düşünsene fazla krıtık veren bi itemi takıp üstüne farklı ıtemlerı taktıgınızda daha fazla krıtık oranınız olur bu cok aşırı derece saçma bişi.
    Bir bosa vurdugunuzda %100 krıtık varsa mutlaka krıtık atarsınız. Ama vslerde skil vuruşlarında %33 lük kısımı alınır. Düz vuruşlarda krıtık az da dizseniz hep geldiğini gorursunuz.Buda düzlerde bir yüzde engeli olmadıgını gösterir. yeni oyuncular tabıkı su konuyu bılmez. normal 900 savunmalı 15lik bir karaktere düzleriniz girmez. girmsini sağlayan delicilerdir.
    Örneğin delici 1500 girer. Bu delici geldiği anda krıtıkte gelirse damageniz 3000 olur. Eğer üstünüzde %60 gibi bir oranla krıtık varsa gorursunuz kı genellıkle 1500 değil 3000 atarssınız.
    Kritik vurmanın Bir sebebide Fazla damage atmakta yatar. Bir pvp girer hp str alırsanız eğer, delici krıtıgınızın diğer hp hplerden fazla oldugunu gorursunuz. Üzerinizdeki % 8 dahi krıtık olsa fazla ihtimalinden fazla geldiğini görürsünüz.
    Şöyle sıralarsak.
    Kritik düz vuruşlarda oranı kadar işler.
    Skillerde %33 luk kısım işler.
    Boslarda engel yok %100 varsa kesın krıtık vurursunuz.
    (bunları girip deneme şansınız varken neden kafadan yorum atıp boş yapasınızki. ben yıllardır denedım bunları girip bakabılırsınız. Şunu elbet yaşamışsınızdır. Bir pvpde Koruma kapalıylken neden çok kırıtık yıyorsunuz. Bi deneyin.)

  8. Ahmet dedi ki:

    Doğru olabilir ama .
    Şöyle düşünürsek
    — üzerimizde % 50 kritik var
    50×50/100 = %25 gerçek kritik olur
    — üzerimizde % 75 kritik varsa
    75×25/100 = %18.75
    % 75 dizili bir adamın % 50 kritik dizili bir adamdan nası gerçek kritik değeri az olabilir ?
    Gerçeğide şu kritik vuruş şansını düzde hiçbir şey kesmez %100 diziliyse kritik düze mutlaka gelir.
    Skillerde ise gerçek kritiği %30 keser.

Yazıya Yorum Yazın

Not: Yazdığınız yorumlar bizim için gerçekten çok değerli. Yazdığınız yorumlarla bu yazıya katkıda bulunabilir ve aklınıza takılan konularda soru sorabilirsiniz.



Son Yazılan Yazılar